کدام بالکن مناسب است؟

زیبا سازی بالکن

وقتی صحبت از انواع بالکن می شود این سوال پیش می آید که چه نوع بالکنی برای ساختمان سازی و یا چه نوع تزئین بالکنی مناسب است؟

متاسفانه به دلیل اینکه آپارتمان ها و ساختمان ها توسط مهندسین و افراد بساز و بفروش ساخته می شوند تعیین نوع بالکن برای آنها عملی نیست.

با این وجود راه کارهای مختلفی برای بهبود ساختار بالکن ها و زیباسازی آنها با سلیقه شخصی وجود دارد.

تیم کشاورزی با تجربه چندین و چند ساله در حوزه های مختلف از جمله طراحی، تزئین و دکوراسیون بالکن های مدرن، خلاقانه و زیبا خدمات خود را به علاقه مندان با کیفیت بالا ارائه می کند.

برای دریافت مشاوره و آشنایی بیشتر با خدمات ما تماس بگیرید.

شماره تماس های کشاورزی : 02155212162  09127337549

در ادامه به بررسی انواع بالکن می پردازیم

بالکن ها به مرور زمان، به یک گزینه ضروری برای بسیاری از خانه های جدید خصوصا آپارتمان های مدرن شهری بدل شده اند.

از آنجا که بخشی جدایی ناپذیر از نمای ساختمان های مسکونی به شمار می آیند، لازم است که از طراحی و معماری زیبا و کاربردی برخوردار باشند.

این راهنمای عملی با مطرح کردن سبک ها  و نکات مهم، دیدی مناسب در رابطه با بالکن های نرده کشی شده و مقرون به صرفه و با کیفیت برای آپارتمانتان ارائه می دهد.

اما این سوال مطرح می شود که حقیقتا کدام سیستم و طراحی انواع بالکن، با مشخصات زیبایی شناسی و کاربردی بالکن تناسب دارد؟ بالکنی که از طراحی مناسبی برخوردار است، معماری بنای کل ساختمان را بهبود بخشیده و کامل می کند و فضای بیشتر و شخصیت و ارزش بالاتری به آن هدیه می دهد.

اما در نظر داشته باشید که مشخصات بالکن ایده آل، صرفا محدود به زیبایی نیست. همچنین انتخاب مواد ساخت تحت تاثیر وضعیت آب و هوایی و جغرافیایی، طراحی، محدودیت های فضا و بودجه قرار دارد.

بنابراین وقتی صحبت از سبک های مختلف بالکن می شود، باید مشخص کنیم که گزینه های اصلی، نحوه طراحی و ملاحظات فنی مربوطه کدامند؟

ژولیت – انواع بالکن

در ابتدا، بیایید با بالکن های ژولیت شروع کنیم.

اگرچه این نوع بالکن، در واقع شامل یک نرده مخصوص است که از درب بازشونده فرانسوی در طبقه فوقانی محافظت می کند، اما هنوز هم یک روش موثر برای ایجاد فضای باز به سوی فضای داخلی است.

این سبک از انواع بالکن بسیار مقرون به صرف است با این حال کاربردی محدود دارد، به این دلیل هیچ فضای بیرونی و عرشه ای برای بالکن در نظر گرفته نمی شود و جای استفاده و استراحت ندارد.

امروزه در طراحی بالکن برای خانه های لندن، سبک ژولیت کاربرد چندانی ندارد، زیرا همانطور که گفته شد از فضای بیرونی برای بالکن بی بهره است.

یکپارچه – انواع بالکن

اکنون بیایید اجرای بالکن های یکپارچه را بررسی کنیم.

با سبک یکپارچه، یک بالکن به جای اینکه فضایی جدا از ساختمان و چسبیده به آن باشد، بخشی جدایی ناپذیر از ساختار سازه ای است.

فضای تراس پشت بام، مثالی از این سبک بالکن است. چنین کاربردهایی غالبا در مناطق مشترک یا جاهایی نظیر پنت هاوس که از بقیه لبه های ساختمان عقب تر است، مطرح می شود.

از آنجا که این کاربردها غالبا بتنی هستند، تثبیت کردن نرده های محافظ به روش های مختلفی انجام می شود.

اما در عین حال ریسک آسیب به آپارتمان و نمای ساختمان افزایش می یابد.

خود – محافظ (Self-supporting)

اکنون به انواع بالکن های خود محافظ می رسیم که با یک قاب فلزی از ساختمان بیرون زده اند.

وزن سازه بالکن، عرشه و نرده توسط ستون ها یا پایه هایی پشتیبانی می شوند که می توانند فشار وارد شده قاب به ساختمان را به حداقل برسانند.

این نوع بالکن ها معمولا مورد استقبال معماران و طراحان ساختمان است، زیرا ترکیبی جذاب و زیبا را با یک سیستم پشتیبانی ساده ارائه می دهند و کمترین بار را به قاب ساختمان تحمیل می کنند.

کاربرد این بالکن ها عمدتا در سازه های ساختمانی چوبی یا سبک وزن است.

بالکن با سازه فلزی پیش ساخته

شاید محبوب ترین گزینه فعلی برای خانه های جدید، بالکن فلزی پیش ساخته باشد.

همانطور که از نام این نوع بالکن پیداست، کنسول بالکن بدون هیچ پشتیبانی کننده قابل مشاهده ای، جدا از قاب ساختمان تثبیت می شود.

بالکن های کنسول دار همراه با نرده هایشان، به طور کامل قابل ساخت در خارج از سایت ساخت و ساز هستند و بدین ترتیب هزینه اجرا و نصب را در محل به حداقل برسانند.

استفاده و نصب این بالکن ها به صورت پیچ کردن، کشویی، کلیپ، کوبیدن و قلاب کردن به سازه اصلی ساختمان انجام می پذیرد.

پل سرد Cold Bridge – انواع بالکن

در هنگام تعیین اتصالات برای انواع بالکن، رسانایی گرمایی یک فاکتور مهم است که باید حتما درنظر گرفته شود.

نقاط اتصال بالکن می تواند باعث ایجاد یک پل سرد از بالکن به فضای گرم داخلی شود.

بنابراین برای کاهش خطر تشکیل میعان در نقاط سرد داخل ساختمان، باید یک وقفه حرارتی لحاظ شود.

ساخت بیرون از سایت Offsite fabrication

تیم متخصص کشاورزی برای تولید انواع مختلفی از بالکن ها با توجه به شرایط ساختما، از تکنیک های خلاقانه زیادی استفاده می کند.

یکی از دلایل موفقیت ما در این امر، روش های مدرن ساخت بالکن های آپارتمان است.

برای سفارش بالکن ها و نرده های سفارشی با ما تماس بگیرید.

در بعضی از ساختارها، ترکیب شیشه با نرده های آلومینیومی (نافذ) و پوشش پودری، به تخته سنگ هوشمند خاکستری ختم می شود.

بالکن های کامل شده با نرده ها و تخته های چوب، در تاسیسات پیشرفته خارج از محیط ساختمان ساخته شده و کاملا مونتاژ و آماده می شوند تا در جای خود قرار گیرند و به نمای ساختمان محکم شوند.

کدام رویکرد، مناسب بالکن شماست؟

ما می توانیم در فرایند تصمیم گیری، از شما پشتیبانی کنیم تا به ظاهر و دکوراسیون بالکن هایی برسید که دارای مناسب ترین طراحی برای ساختمان تان هستند.

برای دریافت مشاوره تخصصی در مورد نیازهای خاص پروژه هایتان، با ما تماس بگیرید.

فرقی ندارد که بالکن بخشی از ساختمان باشد و یا بیرون از آن درنظر گرفته شود، حقیقت این است که زیبایی بالکن با درنظر گرفتن فاکتورهای زیبایی شناسی و عملکردی از اهمیت بالایی برخوردار است.

یک بالکن با زیبایی مناسب و ساختار جذاب، می تواند تکمیل کننده سبک معماری بوده و فضای کف بیشتر و شخصیت و ارزش بالاتری به خانه های مدرن ببخشد.

بازدید فوری و ارائه راهکارهای زیباسازی و مدرن سازی بالکن های شما در تهران، کرج، اطراف تهران و شمال ایران

متخصصین ما برای ارائه پشتیبانی و بهترین راه کارها آماده ارائه خدمات به شما هستند

شماره تماس های کشاورزی : 02155212162  09127337549

بالکن

آپارتمانبالکنساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *