بهترین محصولات برای پرورش در گلخانه

بهترین محصولات گلخانه

برای داشتن بهترین محصولات گلخانه تصور کنید که هر بار وارد باغ خود می شوید، می توانید به وفور به سبزیجات و میوه های بسیار خوشمزه دسترسی داشته باشید.

البته با توجه به شرایط آب و هوایی ممکن است امکان رشد و باروری برای هر گیاهی در فضای باز امکانپذیر نباشد، اما پرورش دائمی محصولات تازه و خانگی برای کسانی که گلخانه دارند امکان پذیر است.

آیا در رابطه با اینکه چه گیاهی پرورش دهید، نیاز به ایده دارید؟ راه را درست آمده اید.

به لطف محبوبیت روزافزون غذاهای گیاهی و تمایل روزافزون اشخاص به خودکفایی، گلخانه های مطرحی نظیر گلخانه هارتلی بوتانیک اذعان داشته اند که:

مشتریانشان اخیرا تمایل بیشتری به پرورش گیاهان نشان داده اند.

گذشته از تاثیرات این روند، بهبود طعم و کیفیت میوه و سبزیجاتی که خودتان پرورش می دهید کاملا مشهود است و اخیرا این امر مورد توجه هتلداران قرار گرفته تا بتوانند سرویس دهی غذاهایشان را ارتقا دهند.

در ادامه برای کمک به شما در درک این همه سر و صدا و تبلیغات، به معرفی برخی از محصولات قابل پرورش در گلخانه خواهیم پرداخت.

بهترین محصولات گلخانه برای پرورش

تنوع عظیم خوراکی ها: از کدو سبز تا خیار

بهترین محصولات گلخانه برای پرورش:

به احتمال زیاد یکی از متداول ترین محصولاتی که هر تابستان در گلخانه ها پرورش می یابد، گوجه فرنگی های بی نظیر و خوشمزه به حد وفور هستند.

اما انواع مختلف دیگر گیاهان که به راحتی قابل کشت هستند.

از کاهوهای خارج از فصل گرفته تا  بادمجان های بزرگ و رسیده و از فلفل های کوچک تند و تیز تا خوشه های سنگین و طلایی انگور نیز برای پرورش وجود دارند.

این محصولات می توانند یک منبع غذایی امن باشند که نه فقط مایحتاج خانگی، بلکه خوش طعم ترین و تجملاتی ترین خوراکی ها را برایتان فراهم می کنند.

گلخانه می تواند نقطه پایان تولید و پرورش سبزیجات در فضای باز باشد.

علاوه بر پرورش محصولات رایج از جمله کدو سبز و خیار، می توانید لوبیای، براسیکا و حتی محصولات بوته ای نظیر هویج و چغندر را نیز در گلخانه پرورش دهید.

همچنین قادر خواهید بود از کمی فضای خالی موجود نیز برای کاشت بذر سیب زمینی و نظایر آن استفاده نمایید.

گیاهان را در معرض نور و گرما قرار دهد تا قبل از میوه دهی به اندازه کافی رشد کنند.

گفتنی است که می توانید طیف وسیعی از سبزیجات ترد و حساس را نیز در گلخانه بکارید.

این که چه چیزی پرورش دهید انتخاب دشواری نخواهد بود، بلکه مشکل این است که از چه چیزی صرفنظر کنید. زیرا فضا معمولا محدود است و لازم است انتخاب درستی در این رابطه داشته باشید.

تولید و عرضه بهترین محصولات گلخانه در طول سال: از لوبیا تا کلم بروکلی

تولید و عرضه بهترین محصولات گلخانه در طول سال: از لوبیا تا کلم بروکلی

گلخانه شما نسبت به فضای باز این امکان را فراهم می کند تا در طول سال بهره وری بالاتری داشته باشید.

به ویژه اگر با روش های صحیح پرورش گیاهان آشنا باشید می توانید بهترین محصولات گلخانه را داشته باشید.

در آن زمان شما صاحب بهترین محصولات گلخانه هستید.

به عنوان مثال باید گفت اگر از کانتینرهای مخصوص طراحی شده و  کیسه های کاشت در پرورش توت فرنگی استفاده می کنید، آنها می توانند در ماه مه و مجددا در ماه نوامبر میوه دهند.

کلم بروکلی تابستانی کاشته شده در ژانویه، ممکن است تا اواخر ژوئن بار دهد. و اگر اولین لوبیای خود را در ماه مه بکارید، از اواخر ژوئن تا سپتامبر نیز میوه خواهد داد.

در مورد گوجه فرنگی نیز باید گفت حتی اگر تولید کننده متوسطی باشید اما محصولاتتان را به خوبی پرورش دهید، همیشه اضافه خواهید آورد. و هیچ چیز ارزش طعم خوشمزه یک محصول تازه را در خانه ندارد.

سبزی های زمستانی و سالاد

سبزی های زمستانی و سالاد

ما همواره عادت کرده ایم خوراکی های خارج از فصل را از سوپرمارکت ها تهیه کنیم. اما با داشتن یک گلخانه از آنچه می توانید بهترین محصولات گلخانه را پرورش دهید ، شگفت زده و خوشحال خواهید شد.

برای مثال در بسترهای گلخانه ای، بعد از محصول گوجه فرنگی می توانید پاک چوی یا سایر سبزیجات چینی را پرورش دهید.

آنها سریع می رسند و اگر بذرشان در ماه آگوست در سینی های سلول کاشته شود، باید تا اواخر ماه اکتبر آبدار شده و دارای برگ و ساقه شوند.

کاهو و راکت نیز در پاییز و زمستان به سرعت رشد می کنند. اما نسبت به رشد در بهار یا تابستان تراکم کمتر و کشیدگی و ساقه های بیشتری خواهند داشت.

در صورتی که خاک حاشیه (border soil) موجود نباشد، برای پرورش محصولات سالادی نظیر کاهو می توان از گلدان های بزرگ یا کیسه های کاشت استفاده کرد.

اکثر شرکت های تولید بذر همچنین، مخلوطی از سبزیجات سالادی را تولید می کنند.

این گیاهان را می توان هر چند وقت یکبار برداشت کرد. و اگر در فواصل منظم کاشته شوند، در تمام طول سال بار خواهند داد.

برای راه اندازی گلخانه های شخصی و یا گلخانه های تجاری زیر نظر متخصصین سایت کشاورزی و خرید انواع مختلف گلخانه و تجهیزات آن ،لوازم آبیاری قطره ای و بارانی، خرید سم، کود و بذر با ما تماس بگیرید.

شماره تماس های کشاورزی : 02155212162  09127337549

بهترین محصولات گلخانه و گیاهان

گیاهان

بسیاری از گیاهان مقاوم می توانند در باغ روباز به خوبی رشد کنند. اما برخی از گیاهان مناطق نیمه گرمسیری در شرایط گرمتر و مرطوب گلخانه رشد عالی تری خواهند داشت.

بسیاری دیگر نظیر مریم گلی، رزماری و آویشن را نیز می توان در گلدان های گلخانه ای بدون سرما زدگی در طول زمستان پرورش داد. تا برگ های معطر را به طور همیشگی به شما هدیه دهند.

ریحان ها که در بیش از 30 نوع مختلف قابل پرورش هستند، از شرایط گرم لذت می برند. و طعم های متمایزی دارند و در طیف وسیعی از ظروف مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین گرمای بیشتر گلخانه، می تواند این گیاه را تحریک کند. و تولید روغن های معطر که طعم ریحان بسیار متمایزی دارند را میسر نماید.

آنها به راحتی به صورت بذر یا قلمه قابل پرورش هستند. همچنین می توانید علف لیمو، زنجبیل، گالانگال یا هل  را آزمایش کرده و پرورش دهید.

همه این گیاهان، به راحتی با توجه به تقسیمات ریشه ای رشد می کنند. و می توانید آنها را از سبزی فروشان حرفه ای خریداری کنید تا بهترین محصولات گلخانه را بدست آورید.

بهترین محصولات گلخانه و تولید میوه

بهترین محصولات گلخانه و تولید میوه

زمانی از گلخانه های لوکس برای تولید انواع میوه های خارج از فصل و عجیب و غریب از انجیر، هلو و زردآلو گرفته تا خوشه های بزرگ و خوشمزه انگور و حتی آناناس استفاده می شد.

اما حتی اگر گلخانه ای بزرگ و باشکوه ندارید، باز هم می توانید طیف وسیعی از میوه های تازه و خوشمزه را تولید کنید. و بهترین محصولات گلخانه را برداشت نمایید.


بیشتر بخوانید : 10 گام ساده برای ساخت گلخانه


انگور:

انگور:

کیفیت انگورهایی که در گلخانه پرورش می یابند، بسیار بهتر از هر محصول رشد یافته در فضای باز است.

رسیدگی کافی و زیاد به تاک ها، انگورهایی عالی در خوشه هایی بزرگ و زیبا را برایتان به ارمغان می آورد.

در حالت ایده آل، ریشه تاک در فضای بیرونی کاشته می شود و ساقه اصلی از گلخانه عبور می نماید.

این باعث می شود که ریشه ها بدنبال مواد مغذی و آب در منطقه وسیع تری بروند. در حالی که ادامه درخت به راحتی در داخل گلخانه قرار دارد. و از فصل رشد طولانی تر و گرمتری بهره می برد.

انگورهایی که به طور کامل درون گلخانه پرورش می یابند، تقریبا به همان اندازه رشد خواهند کرد. و حتی می توانید از تاک هایی که در گلدان های بزرگ کاشته می شوند نیز، محصولات قابل توجهی بدست آورید.

میوه های دیواری:

میوه های دیواری

از فضاهای کوچک تا گلخانه های بزرگ، این پتانسیل را دارند تا به طرزی حرفه ای درختان میوه در آنها پرورش داده شوند.

به شرطی که آفتاب کافی به دیوار پشتی آنها بتابد و افراد حرفه های آموزش دیده در این کار همراهی کنند.

در صورت برخورداری از دیواره گلخانه برای این امر می توان اقدام به پرورش هلو، شلیل، زردآلو و انجیر و مواردی از این دست نمود.

در فضای محدود، می توان درختان کوتاه را در گلدان های بزرگ پرورش داد تا محصولات معمولی تری تولید کند. در تابستان، چنین درختان کوچکی را می توان در فضای بیرونی ردیف کرد و پرورش داد.

مرکبات:

مرکبات

تولید محصولاتی نظیر لیمو، کامکوات یا پرتقال کالاموندین در فضای گلخانه به راحتی امکانپذیر است.

اما شکوفه ها و برگهای معطر و جالب توجه این درختان و درختچه های همیشه سبزشان نیز به اندازه کافی شما را به وجد خواهند آورد.

در نهایت باید گفت می توانید انواع درختان مرکبات را در گلدان های گلخانه ای با حداقل دمای  5 درجه سانتیگراد با حداقل نیز پرورش دهید.

برای خرید لوازم و تجهیزات گلخانه ای و یا راه اندازی گلخانه خود و یا کسب و کارتان با تیم سایت کشاورزی تماس بگیرید و پس از دریافت کاتالوگ محصولات و مشاوره رایگان خرید خود را با خیال راحت انجام دهید.

شماره تماس های کشاورزی : 02155212162  09127337549

گلخانه

ارگانیکپرورش گیاهانساخت گلخانهگیاهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *