خدمات باغبانی

خدمات باغبانی

خدمات باغبانی شامل چه مواردی می شود و باغبان چه کمکی در جهت انجام امور باغبانی به ما می کند؟ یک باغبان اغلب قادر است که در زمینه نگهداری باغ، زمین و محوطه سازی نرم، از جنبه‌ های مختلف مفید واقع شود.

باغبان خوب همچنین می تواند به ارائه مشاوره در مورد باغ بپردازد و یا پیشنهاداتی برای بهبود فضای سبز و حتی حقایق  جالبی در مورد گیاهان مطرح کند.

واقعیت این است که هر کس به تنهایی ممکن است از مهارت ها و مجوزهای لازم، بیمه نامه ها و امکانات موردنیاز برای مشاوره، محوطه سازی، رسیدگی به درختان و یا طراحی در این رابطه برخوردار باشد.

اما لازم است بدانید که عضویت در انجمن باغبانان، در وهله اول با مقوله نگهداری پیوسته باغ و خدماتی در این زمینه مرتبط است.

باغبانی کارآمد صرفا به کارهای دستی مربوط نمی شود، بلکه همچنین برنامه ریزی و مدیریت جهت حداکثرسازی سلامت گیاهان و منابع موردنیاز را دربر می گیرد.

 در واقع هر چه باغبان از دانش باغبانی و خدمات باغبانی بیشتری برخوردار باشند، تاثیرگذاری بالاتری نیز در این رابطه خواهند داشت.

خدمات ارائه شده توسط باغبانان عبارتند از:

خدمات ارائه شده توسط باغبانان واجد شرایط عبارتند از:
  • چمن زنی
  • علف زنی
  • جمع آوری علف های هرز
  • هرس
  • پیرایش پرچین
  • توصیه های کاشت و نهال زنی
  • پرورش سبزیجات
  • تهیه منبع و لوازم موردنیاز
  • جمع آوری برگ های پاییزی
  • برف روبی
  • استفاده از کودها و سموم دفع آفات
  • بازسازی و احیای کامل باغ
  • مشاوره در زمینه باغ، ارائه توصیه های لازم و مربیگری
  • شناسایی آفات و بیماری های ظاهری
  • مدیریت باغ، برنامه ریزی برای نگهداری گیاهان، هدایت کارگران باغ
  • حذف ضایعات

محوطه سازی نرم شامل:

  • استفاده از مواد نگهدارنده بر روی سازه های چوبی
  • تعبیه مسیرهای ماسه و درختان تزئینی در لبه این مسیرها
  • حصارکشی و تعمیر حصارها

لازم به ذکر است که این لیست خدمات باغبانی جامع نیست، بدین معنا که ممکن است برخی از این خدمات لزوما توسط همه باغبانان ارائه نشود.

مراقبت و نگهداری از باغ کاری عظیم به شمار می‌آید حتی اگر باغ تان کوچک باشد، زیرا موارد بسیاری وجود دارند که باید مدنظر داشته باشید.

اگر تجربه ای در زمینه باغبانی ندارید، لازم است یک باغبان استخدام کنید. اینکار باعث صرفه جویی در زمانتان شده و حیاط خانه یا محوطه جلوی ساختمان تان توسط باغبان زیباسازی خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که باغبان، تجهیزات شخصی اش را برای انجام امور باغبانی موردنیاز همراه خواهد آورد.

بعلاوه چنین شخصی همیشه نکات و راه حل های مفیدی برای سرسبزی و سلامت باغتان ارائه می دهد.

خواه 2 متر چمن در محوطه تان باشد و خواه یک پرچین انبوه و پرپیچ و خم داشته باشید، باید بدانید که نگهداری از باغ به طرق مختلف شکل می گیرد و انواع باغبانان در این رابطه وجود دارند.

 برخی از خدمات متداول باغبانی عبارتند از:

خدمات متداول باغبانی

چمن زنی – خدمات باغبانی

معمولا رشد چمن ها خصوصا در ایام بارندگی به سرعت اتفاق می افتد، بنابراین لازم است که یک ماشین چمن زنی تهیه کنید.

دقت داشته باشید که چمن زنی باید وقتی انجام شود که چمن ها خشک هستند و ارتفاع مناسبی برای اینکار دارند و می توانید آنها را بزنید. در غیر اینصورت، به رشد چمن ها آسیب خواهید رساند.

جمع آوری علف های هرز – خدمات باغبانی

علف هرز به گیاهانی اطلاق می شود که در جایی که نباید، رشد می کنند و اغلب با سایر گیاهان اطراف در رقابت رشد و استفاده از منابع طبیعی قرار می گیرند.

بنابراین برای جلوگیری از رشد و نمو ناخواسته این گیاهان، لازم است که علف های هرز را از ریشه بکنید و از افتادن بذرهایشان بر روی چمن جلوگیری کنید.

هرس – خدمات باغبانی

هرس یا قطع شاخه های بیش از حد رشد کرده یا مرده درختان، گیاهان و بوته ها یک روش عالی برای بهبود رشد و نگهداری باغ در تمام فصول بوده و یکی از مهمترین خدمات باغبانی به حساب می آید.

برای حفظ، نگهداری و هرس گیاهان و درختان بزرگتر ممکن است که به خدمات یک باغبان نیاز پیدا کنید.

کود دهی – خدمات باغبانی

کود دادن به چمن و باغ می تواند گیاهان را در تمام طول سال سبز و سرزنده نگه دارد.

این امر یک روش عالی برای تقویت گیاهان در برابر آفات و خشک شدن به شمار می آید و رشد گلها، گیاهان و سبزیجات را بهبود می بخشد.


بیشتر بخوانید : فواید کود در کشاورزی و انواع آن


استفاده از مالچ – خدمات باغبانی

پوشاندن خاک با مالچ، به حفظ رطوبت زیر خاک و بهبود سلامت آن کمک می کند و این امر منجر به تقویت گیاهان، شاخ و برگ درختان و گلها می شود.

مالچ معمولا از مواد آلی نظیر برگ های خشک، خرده چوب  یا کمپوست ساخته می شود.

محوطه سازی – خدمات باغبانی

برای استفاده هرچه بیشتر و بهتر از فضای بیرونی، نصب آب پاش و فواره، کارهای هنری در فضای باز و درختکاری به روشی زیبا و کاربردی ، لازم است که طرحی مناسب و جالب توجه برای محوطه باغبانی درنظر بگیرید.

محوطه سازی و گل کاری در باغچه

انتخاب خدمات باغبانی مناسب باغ شما

برای داشتن یک باغ یا باغچه گل و گیاه عالی و ایده آل تیم متخصص سایت کشاورزی با فرآهم آوردن محصولات و تجهیزات باغبانی لازم ، خدمات مربوطه را نیز به صورت کامل برای شما انجام خواهند.

برای خرید محصولات باغبانی میتوانید به صفحه خرید لوازم و تجهیزات باغبانی مراجعه نمائید.

شماره تماس های کشاورزی : 02155212162  09127337549

برنامه ریزی که برای باغ تان دارید مشخص می کند که به چه افرادی با چه خدمات باغبانی در این رابطه نیاز دارید.

سه تخصص زیر گزینه های مختلفی هستند که لازم است برای نگهداری باغ و فضای سبز حیاط درنظر داشته باشید.

خدمات باغبانی و لوازم باغبانی مناسب

باغبان

باید گفت که باغبان ها در مجموع دارای مهارت های متنوعی هستند و تقریبا می توانند هر کاری را در زمینه خدمات باغبانی از جمله بازسازی و نگهداری باغ از جمله هرس، جمع آوری علف های هرز و مراقبت از چمن انجام دهند.

استخدام یک باغبان همیشگی، می تواند به کنترل مداوم و زیباسازی باغ کمک کند.

طراح محوطه سازی

یک طراح محوطه سازی می تواند در برنامه ریزی باغ به روشی زیبا و کارآمد مفید واقع شود. در واقع چنین شخصی با توجه به شرایط محلی و آب و هوایی، فضایی کاربردی برای باغ طراحی می کند.

در این رابطه مدیریت پروژه های محوطه سازی به صورت انتها به انتها (end-to-end) صورت می گیرد. و تمام موارد از جمله تهیه منابع مورد نیاز گیاهان، ساخت و نصب تزئینات، مجسمه ها و آب نماها را شامل می شود.

اگر به دنبال تغییر شکل اساسی در باغتان هستید، یک طراح محوطه سازی برای اینکار مناسب است. و می توانید یکی از آنها را از طریق مجموعه سایت کشاورزی پیدا کنید. 

درختکاری

یک درختکار حرفه ای در امور بهداشت و مدیریت درختان، بوته ها و تاک ها بسیار کارآمد است.

همچنین می توان از چنین اشخاصی، برای ارزیابی ایمنی درختان موجود و کار با مناطق محلی برای حذف درختان جهت اطمینان از ایمنی اطراف و سیم های برق استفاده کرد.

 اگر یک درخت بزرگ در ملک تان دارید که در شرف خشک شدن و از بین رفتن است، احتمالا تخصص یک درختکار بسیار به کارتان خواهد آمد.

 اگر در منطقه ای زندگی می کنید که پوشش گیاهی آن تحت حفاظت است، یک درختکار می تواند با تهیه گزارشاتی از درختان به پیشبرد برنامه های شورای محل تان کمک کند.

برای دریافت خدمات باغبانی در تهران و یا اطراف تهران با قیمت مناسب یا خرید تجهیزات باغبانی و دریافت کاتالوگ محصولات ما با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس های کشاورزی : 02155212162  09127337549

باغبانی

باغبانمحوطه سازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *