کاربرد مه پاش خنک کننده

صارف مه پاش خنک کننده در مکان های مختلف

از جمله کاربردهای سیستم مه پاش خنک کننده، امکانات مقرون به صرفه ای هستند که کاربردهای وسیعی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب زیر را مطالعه نمائید.

خنک کردن محیط های مسکونی با مه پاش

خنک کردن محیط های مسکونی با مه پاش

بسیاری از افراد در گرماگرم تابستان، نمی توانند آنطور که باید از بالکن یا حیاط خانه شان استفاده کنند و لذت ببرند. بعلاوه، حیوانات خانگی و گیاهان نیز به دلیل گرمای شدید در رنج هستند.

مشتریان اذعان دارند که با وجود سیستم های مه پاش و خنک سازی فضای باز، سبک زندگی آنها متحول شده است. دیگر لازم نیست خود را در خانه حبس کنند.

حیوانات خانگی و گیاهان نیز، در سلامت بیشتری به سر می برند. در واقع مه پاش ها به شما امکان می دهند که در تمام طول سال بتوانید از فضای بیرون لذت ببرید.

و اما باید بگوییم که سیستم های مه پاش ما یک روش ساده، ارزان و جذاب ارائه می دهند که منجر به پایین آمدن درجه حرارت تا 10-12 درجه سانتیگراد در فضای باز و داخل خانه می شوند، بدون اینکه خیس و مرطوب شوید.

اصول خنک کردن

خنک کننده تبخیری، مسئول ایجاد همان سطح از خنکی است که هنگام برخورد نسیم با پوست احساس می شود.

هوا، باعث تبخیر رطوبت موجود در پوست می شود و گرمای بدن می تواند به تولید انرژی منجر شود. 

نازل های مه پاش تولیدی ما، قادرند تا با استفاده از یک پمپ پرفشار و با تحت فشار قراردادن آب، مه و قطراتی به کوچکی 10 میکرون ایجاد کنند.

این قطرات ریز، به سرعت انرژی گرمایی محیط را جذب کرده و تبخیر می شوند و در نهایت قطرات به گاز تبدیل می شوند.

انرژی گرمایی، برای تغییر مایع آب به گاز مورد استفاده قرار می گیرد، در نتیجه هوای اطراف خنک می شود.   

فواید مه پاش خنک کننده

کاهش دما

کاهش حشرات

قابلیت بالای توسعه

جذب و جمع آوری گرد و غبار و آلودگی

ایجاد جلوه های بصری زیبا

خنک کننده محیط های تجاری با مه پاش

خنک کننده محیط های تجاری با مه پاش

در دماهای بالای 30 درجه سانتیگراد، غذاخوری های بیرون، کافه ها و رستوران هایی که در فضای باز مشتریان را می پذیرند و نیز آلاچیق ها، غیر قابل استفاده شده و به لحاظ مالی متضرر می شوند.

اما سیستم مه پاش پیشنهادی ما که از یک خط مه پاش یا فن ها و یا هر دوی اینها بهره جسته اند، فضا را به محیطی خنک، آرامش بخش و سودآور بدل می کنند.
سیستم های مه پاش ما یک روش ساده، ارزان و جذاب برای پایین آوردن درجه حرارت  10-12 درجه سانتیگراد در فضای باز و داخل خانه به شمار می آیند بدون اینکه  شما را خیس و مرطوب کنند.

فواید مه پاش خنک کننده

کاهش دما

کاهش حشرات

قابلیت بالای توسعه

جذب و جمع آوری گرد و غبار و آلودگی

ایجاد جلوه های بصری زیبا

خنک کننده محیط های صنعتی با مه پاش

خنک کننده محیط های صنعتی با مه پاش

سیستم های مه پاش خنک کننده با وجود مزایای بسیار زیادی که دارند، به منظور تهویه مطبوع مناطق بزرگ داخلی نصب می شوند و از این رهگذر، فواید بسیار را همراه با کاهش مصرف انرژی به مخاطبان هدیه می دهند.


توصیه می کنیم که با استفاده از این امکانات، یک محیط کاری امن تر و پربازده تر ایجاد کنید. خنک سازی کارمندان، تجهیزات و فرایندها می تواند منجر به شادابی کارمندان و ایجاد سودهای کلان شود.

کارگران در این شرایط، از ایمنی و بهره وری بالاتری برخوردار هستند. دستگاه های خنک کننده عمر طولانی تری دارند و می توانند به تولید بیشتر منجر شوند.

 با استفاده از خنک کننده مه پاش بسیاری از فرآیندهایی که نیاز به خنک سازی دارند، شتاب بالاتری پیدا می کنند.

با استفاده از سیستم های معمولی، تهویه مطبوع انبارهای بزرگ صنعتی، به خصوص انبارهایی که باید با درها و پنجره های باز کار کنند تاکنون غیرممکن بوده است.

 امروزه سیستم های مه پاش، امکاناتی ایده آل برای خنک سازی مناطق وسیع (سوله های صنعتی، گاراژها، کارگاه ها) و کاهش انتشار بالای حرارت ناشی از فرآیندهای صنعتی (ریخته گری ها ، ماشین آلات) به شمار می آیند.

اثرات این خنک کننده ها، همچنین قابل ترکیب با کنترل رطوبت است که این امر به افزایش بهره وری در صنایع خاص (کاغذ ، چوب ، منسوجات) منجر می شود.

نازل های مخصوص انحصاری با تحت فشار قرار دادن آب، قطرات بسیار ریزی کمتر از 10 میکرون ایجاد می کنند که بدون خیس کردن محیط و افراد و لوازم اطراف، تبخیر می شوند.

نتایج حاصل از این نازل ها، بسیار قابل توجه است. این نتایج شامل هزینه پایین نصب و راه اندازی، تاثیر سریع، اثرات خنک کننده صرفا در مناطق مورد نظر، امکان نصب در یک محیط بسته، نیمه باز و باز می باشد.

هزینه های بسیار پایین

 سیستم های مه پاش در مقایسه با تهویه مطبوع سنتی صنعتی، هزینه های بسیار پایینی را به شما تحمیل می کنند.

نصب و راه اندازی این سیستم ها آسان و سریع است زیرا در یک کیت مدولار، همراه با لوله های پلی آمید و کوپلینگ اتصال سریع ارائه می شوند.

 بطور کلی سیستم های مه پاش، به نحوی طراحی شده اند که با هزینه ای پایین کار می کنند و به حداقل تعمیرات و نگهداری نیاز دارند.

فواید مه پاش خنک کننده

افزایش بهره وری کلی کارکنان

تهویه مطبوع در مناطق محلی مورد نظر

کنترل گرد و غبار، گازها، بخارها و سایر ذرات مضر

کاهش سریع دما

کاهش هزینه نصب تا 75 درصد

صرفه جویی بالا در مصرف انرژی

تعمیر و نگهداری آسان و ارزان

کاهش فشار حرارتی

برای داشتن یک باغ یا باغچه گل و گیاه عالی و ایده آل تیم متخصص سایت کشاورزی با فرآهم آوردن محصولات و تجهیزات باغبانی لازم ، خدمات مربوطه را نیز به صورت کامل برای شما انجام خواهند.

برای خرید محصولات باغبانی میتوانید به صفحه خرید لوازم و تجهیزات باغبانی مراجعه نمائید.

شماره تماس های کشاورزی : 02155212162  09127337549

خنک سازی دامداری ها با مه پاش

خنک سازی دامداری ها با مه پاش

پرندگان و حیوانات نیز مانند انسان ها در صورت فراهم بودن وسایل راحتی و آسایش، شادتر و مفیدتر می شوند.

 در این راستا، استفاده از مه پاش های خنک کننده منجر به کاهش فشار حرارتی و افزایش بهره وری می شود.

مه پاش قادر است که تنش گرمائی را برای همه انواع ماکیان کاهش دهد.

در این صورت مرگ و میر به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

جوجه های گوشتی، بدون استرس به تغذیه و رشد ادامه می دهند،مرغ ها بیشتر تخم می گذارند، عملکرد پرورش دهندگان باکیفیت تر شده و تخم مرغ های مرغوب تری تولید می کنند.

تاثیر مه پاش ها در دنیای دام ها نیز منجر به افزایش اشتها، افزایش وزن و پروارتر شدن دام و در پی آن تولید شیر بیشتر و بهتر می شود.

بعلاوه کاهش فشار حرارتی در این شرایط خنک، باعث افزایش میل جنسی، افزایش تعداد اسپرم و همچنین رشد قابلیت جنسی می شود.

گاوها ممکن است تحت تاثیر منفی فشار حرارتی قرار بگیرند.

این شرایط می تواند بر تولید شیر، افزایش وزن و چرخه تولید مثل آنها تاثیر گذار باشد. اما گاوهایی که از سیستم مه پاش بهره می برند، کارایی بالاتری دارند.

بعلاوه مادر طبیعت قانونی دارد و آن این است که در گرمای شدید، رشد پیشرفت و کارایی انسانها و اسب ها کاهش می یابد و این هشدار اگر برای طولانی مدت نادیده گرفته شود، فاجعه به بار خواهد آورد.

مسابقات اسب دوانی و بطور کلی اسب سواری، در انواع شرایط آب و هوایی برگزار می شود.

اگر می خواهیم اسب ها در حین مسابقه و وجود گرما بهترین تلاش شان را ارائه دهند، ما نیز باید تمام تلاش مان را برای ایجاد شرایط مناسب زندگی آنها و افزایش مقاومتشان در دمای بالا داشته باشیم. 

محیط خشک

این سیستم های مه پاش بدون ایجاد محیط مرطوب، ساکنان را خنک می کنند.

هزینه های عملیاتی پایین

نصب آسان، حداقل تعمیرات و نگهداری و مصرف پایین انرژی از مزایای این سیستم ها به شمار می آیند. واقعیت این است که کاربردهای مقرون به صرفه بسیاری برای خنک کننده های تبخیری، آنها را به گزینه ای مطلوب در هوای گرم تبدیل می کند. با این حال هزینه نصب و راه اندازی سیستم های مه پاش، می تواند بسیار کمتر از تهویه مطبوع سنتی باشد.

مقایسه سیستم های مه پاش با تغییر فاز استاندارد تهویه مطبوع

هزینه پایین تر نصب

هزینه برآورد شده برای نصب مه پاش معادل 8/1 تا 2/1 تهویه مطبوع خنک کننده است.

هزینه پایین تر برای کارکردن

هزینه برآورد شده مه پاش در این رابطه، معادل  4/1 هزینه تهویه مطبوع خنک کننده است. مصرف برق به فن و پمپ آب محدود می شود، برخلاف تهویه مطبوع که از کمپرسورها، پمپ ها و دمنده ها استفاده می کند.

هوای تازه

با استفاده از مه پاش، هوا به طور مداوم از ورودی به خارج از ساختمان جریان می یابد و این امر باعث تازگی هوای محیط می شود.

فواید مه پاش خنک کننده

افزایش تولید تخم مرغ، شیر و گوشت

کاهش استرس گرمایی حیوانات

کاهش مصرف آب و انرژی

افزایش تولید مثل و سرعت رشد

ایجاد محیط تمیزتر و خشک تر

از بین بردن گرد و غبار و کنترل بو

خنک کردن و ایجاد رطوبت گلخانه با مه پاش

خنک کردن و ایجاد رطوبت گلخانه با مه پاش

سیستم های مه پاش خنک کننده با مزایای فراوانی که دارند، از جنبه های مختلف به حفظ شرایط آب و هوایی مناسب داخل گلخانه ها نیز کمک می کنند.

سیستم های مه پاش (یا سیستم های ساز)، نقش مهمی در کنترل آب و هوای گلخانه ای دارند.

همچنین از مزایای فراوان سیستم های مه پاش می توان برای حفظ دما و ایجاد رطوبت مناسب در محیط هایی که تحت شرایط تهویه خاص یا جریان هوای طبیعی هستند کمک گرفت.

تبخیر سریع مه در تابستان توسط خنک کننده تبخیری در گلخانه، منجر به خنکی محیط و در عین حال ایجاد رطوبت در محیط هایی که از رطوبت نسبی کمی برخوردارند می شود.

در طول زمستان نیز این سیستم ها میزان رطوبت صحیح را کنترل کرده و کمبود رطوبت ناشی از کارکرد سیستم های گرمایشی را جبران می کنند.

محیط تولید شده توسط سیستم مه پاش ما برای ظریف ترین گیاهان ومحصولات (به عنوان مثال برای رشد بذرهای جوان، کشت گیاهان گرمسیری و گیاهان شکوفه دار) که نمی توان آنها را با روش های سنتی مانند اسپری استاندارد آبیاری کرد نیز بسیار مناسب است.

سیستم مه پاش قادر به کارکردن با فشار PSI 1000 (Bar 70) است و به نحوی طراحی شده که می تواند قطرات آب به قطر 5-10 میکرون را تولید کند. این قطرات مدتی در هوا معلق می مانند و مه ایجاد می کنند.

به طور معمول، همه تولید کنندگان با مشکل رطوبت پایین و دمای بالا در محیط مواجه هستند. وقتی رطوبت محیط گلخانه به RH زیر 30 درصد می رسد، مشکلاتی جدی رخ می دهد.

گیاهان آسیب می بینند و روند رشد غالبا  کند یا متوقف می شود.

در حقیقت، بسیاری از گلخانه ها به دلایل شرایط خشک و کم رطوبت در تابستان، بسته و بلااستفاده می شوند تا زمانی که دمای محیط به حد قابل قبولی کاهش یابد.

سیستم های کم هزینه

در مقایسه با سایر امکانات و راه حل های کنترل آب و هوا، سیستم های مه پاش ما هزینه های بسیار پایینی برایتان رقم خواهند زد. این امر، یکی از مزایای مهم در توسعه گلخانه ها به شمار می آید.

با توجه به اینکه این سیستم ها در انواع متنوع و کیت های DIY یا از راه حل های ساده کوپلینگ اتصال سریع تهیه می شوند، هزینه های پایین انرژی را به شما تحمیل می کنند و نصب شان ساده و سریع است. سیستم های ما طوری طراحی شده اند که با هزینه های بسیار کم و حداقل تعمیرات و نگهداری، به خوبی عمل می کنند.

فواید مه پاش خنک کننده

افزایش بهره وری عمومی گلخانه

افزایش سرعت رشد گیاهان

حفظ سطح رطوبت به طور ثابت

مصرف آب کمتر برای آبیاری

رشد و احیاء گیاهان موجود در گلخانه

مناسب برای اسپری مواد شیمیایی نظیر کودها و حشره کش ها

نیاز کمتر به رطوبت

ایجاد آب و هوای مناسب در هر فصلی

نیاز کمتر به ایجاد سایه


بیشتر بخوانید : مه پاش


پیش خنک کردن AC  با مه پاش

پیش خنک کردن AC  با مه پاش

سیستم های تهویه مطبوع در روزهای گرم تابستان و در بدترین شرایط و صرفا در زمانی که بیشترین نیاز به آنها حس می شود، کار می کنند.

  ظرفیت خنک سازی آنها تا 14-15 درصد کاهش یافته و توان کشی (power draw) 31 درصد افزایش می یابد.

.این مشکل، در کندانسورهایی ایجاد می شود که باید بخار سرد شده را به مایع تبدیل کنند و هوا را از طریق واحد تحت فشار قرار دهند. و گرما را از خنک کننده جذب کرده و باعث متراکم شدن آن شوند.
با افزودن سیستم مه پاش به چیلرهای خنک کننده هوا می توان در بیشتر مواقع کارایی را بهبود بخشید، زیرا مه می تواند دمای هوای ورودی به کندانسور را کاهش دهد.

در چیلرهای معمولی خنک کننده هوا، کاهش دمای هوای کندانسور تا 6 درجه سانتیگراد باعث بهبود 14 درصدی بهره وری می شود. این در حالی است که کاهش دما تا 12 درجه سانتیگراد، این بهره وری را حدود 25-30 درصد بهبود خواهد بخشید.

فواید مه پاش خنک کننده

کاهش دمای هوا در خارج از واحد تا 12 درجه سانتیگراد

کاهش مصرف انرژی تا 30 درصد

افزایش کارایی واحدهای HVAC تا 30 درصد

افزایش طول عمر کل سیستم

هزینه پایین راه اندازی و بهره برداری

نصب سریع

یکی از کاربردهای سیستم های مه پاش کاربرد خنک کنندگی و مطبوع کردن محیط در شرکت ها ، سازمان ها ، فضای باز ، بالکن و یا روف گاردن است.
برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص خرید تجهیزات مه پاش و یا نصب و راه اندازی با تیم کشاورزی تماس بگیرید.

شماره تماس های کشاورزی : 02155212162  09127337549

آبیاری قطره ای و بارانی

خنک کنندهمه پاشمه پاش خانگیمه پاش صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *