نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی

نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی

نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی

در بیشتر مناطق کشورمان، تلاش برای آب رسانی به حیاط ها در طول سال به خصوص فصل تابستان یک چالش است. بهترین راه غلبه بر این چالش نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی و آبیاری خرد است. این سیستم با استفاده از لوله و نوار آبیاری قطره ای و قطره چکان و اسپری های کوچک، آب را درست در پایه گیاهان قرار می دهد.

شما برای نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی نیازی به یک شبکه آبیاری پیچیده ندارید. راه اندازی یک سیستم مناسب برای تغذیه درختان و گیاهان حیاط، تنها به یک طراحی صحیح و لوازم و اتصالات آبیاری قطره ای نیاز دارد.

نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی – مرحله 1

یک نقشه آماده کنید

برای نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی به لوله آبیاری قطره ای مجهز به ساطع کننده یا قطره چکان دارید، که اجازه می دهد آب با سرعت تنظیم شده بدون انسداد خارج شود. این لوله در اطراف و بین گیاهان و درختان قرار می گیرد تا آب را از ریشه به خاک برساند. شما می توانید لوله آبیاری قطره ای را به صورت از پیش سوراخ شده، با قطره چکان های نصب شده در زیر سطح و یا بدون سوراخ خریداری کنید؛ که مستلزم این است که خودتان سوراخ ها را ایجاد کرده و قطره چکان ها را به خارج لوله وصل کنید. از نوارهای بدون سوراخ می توان برای سفارشی سازی نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی بر اساس یک طرح غیر معمول یا اتصال بخش هایی از لوله یا نوار که در آن نیازی به آب ندارید استفاده کرد.

اکثر تولید کنندگان لوازم جانبی مخصوص آبیاری قطرهای برای انواع گیاهان را دارند – اسپری مناسب برای پوشش زمین، مه پاش برای ظروف آویزان و غیره. اما تعداد کمی از آنها یک کیت کامل برای نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی ارائه می دهند. لازم است یک نقشه از حیاط یا باغچه خود بکشید – زیرا آبیاری قطره ای نیاز به لوله ها و نوارهای زیادی دارد. باید قبل از نصب، پیکربندی لوله و لوازم جانبی را ترسیم کنید، و در صورت نیاز برخی از قطعات را به صورت جداگانه خریداری کنید. البته در صورتی که زمان لازم برای انجام این کار را ندارید، ما به شما در تهیه نقشه و اجرای کلیه مراحل نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی کمک خواهیم کرد.

نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی – مرحله 2

اتصال به شیر آب

نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی

اگر شیر آب شما فاقد خلاء شکن است، بهتر است ابتدا خلاء شکن را به تنظیم کننده فشار وصل دهید. این کار مانع از ورود آب آلوده به خطوط تأمین آب می شود.

فیلتر آبیاری کشاورزی را به تنظیم کننده فشار وصل کنید. گردان شیلنگ را به دهانه رزوه ای که از کنار فیلتر بیرون وصل کنید. این قسمت دارای یک خار است تا انتهای بریده شده لوله را بپذیرد و محکم نگه دارد. کل مجموعه را به شیر آب پیچ کنید.

نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی – مرحله 3

لوله ها را بچینید

نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی

طولی از لوله آبیاری قطره ای سوراخ نشده را به اتصالات وصل کنید، لوله باید آنقدر بلند باشد که به بستر گیاه برسد.

با استفاده از اتصالات خاردار، رول نوار آبیاری قطره ای با قطره چکان را به لوله در لبه بستر گیاه وصل کنید.

لوله را مجهز به قطره چکان ها در و اطراف گیاهان و نزدیک ریشه آنها قرار دهید.

نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی – مرحله 4

لوله ها را ثابت کنید

نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی

بعد از اینکه لوله آبیاری قطره ای را در موقعیت خود قرار دادید، از قلاب های پلاستیکی برای ثابت نگه داشتن آن استفاده کنید. مطمئن شوید قلاب بالای و روی لوله قرار می گیرد.

هر جا که لوله باید با زاویه تند بچرخد یا به قسمت دیگری منشعب شود، آن را ببرید و مجدداً با اتصالات سه راهی یا البو متصل کنید. پس از اتمام کار، انتهای لوله را ببرید. آن را باز بگذارید تا بعداً بتوانید لوله را فلاش کنید و بشویید.

نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی – مرحله 5

لوله را در اطراف درختچه ها و درختان بگذارید

نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی

حلقه های لوله ¼ اینچی را در اطراف درختان و درختچه ها قرار دهید.

از ابزار مناسب برای سوراخ کردن لوله ½ اینچی جایی که حلقه لوله یک چهارم اینچی شروع می شود استفاده کنید. یک اتصال دهنده سه راهی کوچک را داخل سوراخ قرار دهید.

یک سر لوله ¼ اینچی با قطره چکان را به یک طرف سه راهی وصل کنید. حالا حلقه را در اطراف تنه درخت قرار دهید. حلقه باید به اندازه ای بزرگ باشد که تا نیمه لبه تاج درخت برسد.

لوله را برش داده و انتهای آن را به طرف دیگر سه راهی وصل کنید.

نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی – مرحله 6

اسپری ها را در محل مناسب قرار دهید

نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی

در جاهایی که گیاهان متراکم هستند و به سختی می توان لوله های آبیاری قطره ای را اطراف ریشه ها قرار داد، از میکرو اسپری ها استفاده کنید.

لوله ½ اینچی را سوراخ کنید، سپس یک کانکتور مستقیم کوچک وارد کنید. لوله ¼ اینچی بدون سوراخ را به اندازه کافی بکشید تا به محل میکرو اسپری برسید. سر دیگر لوله ¼ اینچی را به میکرو اسپری وصل کنید.

از این روش مشابه برای منشعب کردن با قطره چکان های منفرد و مه پاش نیز می توانید استفاده کنید.

نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی – مرحله 7

انتهای لوله را ببندید

نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی

پس از قرار دادن تمام لوله ها و اتصالات، آب را برای یک دقیقه باز کنید تا خاک از لوله های آبیاری قطره ای خارج شود.

آب را ببندید. یک گیره انتهایی ½ اینچی را روی انتهای باز لوله بکشید. انتهای لوله را تا کنید، سپس حلقه دیگر گیره انتهایی را روی قطعه تا شده بکشید تا در همین حالت نگه داشته شود.

نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی – مرحله 8

لوله را با مالچ بپوشانید

نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی

اطراف لوله ها را تمیز کنید و مطمئن شوید که همه اتصالات محکم هستند و هیچ قطره چکانی مسدود نشده است. آب را باز کنید و نشتی یا اتصالات خراب را بررسی کنید.

برای جلوگیری از تبخیر آب قبل از رسیدن به ریشه گیاه و زیبا نگه داشتن ظاهر باغچه، تمام لوله ها را با حدود دو اینچ مالچ بپوشانید.

برای مشورت و نصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی با ما تماس بگیرید

02155212162

09127337549

آبیاری قطره ای و بارانی

آبیاری قطره ایآبیاری قطره ای خانگینصب و اجرای آبیاری قطره ای خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *