قطره چکان نتافیم

قطره چکان نتافیم

قطره چکان نتافیم اصل

قطره چکان نتافیم ابزاری است که آب را به صورت قطره ای در اختیار ریشه گیاه قرار می دهد و ساخته شده توسط شرکت نتافیم است. قطره چکان نتافیم در سری های زیر و با ظرفیت های گوناگونی که از معروف ترین آن ها 2 لیتری، 4 لیتری و 8 لیتری می باشد، به مشتریان ارائه می گردد.

  • قطره چکان نتافیم  PCJ
  • قطره چکان نتافیم  LCNL
  • قطره چکان نتافیم  HCNL

قطره چکان نتافیم یک دریپر روی خط محسوب شده و در بسته های 13000 تایی ارائه می گردد.

مشخصات فنی قطره چکان نتافیم

قطره چکان نتافیم اصل در دو سری که شامل قطره چکان نتافیم سری PCJ و قطره چکان نتافیم سری CNL که شامل دو مدل LCNL و HCNL است به شما عزیزان عرضه می گردد.

قطره چکان نتافیم

ویژگی های قطره چکان نتافیم اصل

  • قطره چکان نتافیم اصل دارای خاصیت تنظیم فشار و یکنواختی آبیاری PC در سطح مزرعه می باشد.
  • فیلتراسیون قطره چکان نتافیم، نیازمند 120 مش است.
  • دارای سیستم توربونت لبیرنت با مسیر جریان بلند
  • قطره چکان نتافیم قابلیت نصب روی لوله را دارد.
  • یکنواختی پخش بسیار بالا از فشار 0.5 تا 4 بار و توزیع 100% و یکنواخت آب و مواد مغذی مورد نیاز گیاه در سراسر ریشه
  • عملکرد بدون وقفه قطره چکان نتافیم اصل
  • قطره چکان نتافیم دارای مقاومت در برابر گرفتگی توسط املاح می باشد.
  • قطره چکان نتافیم دارای قابلیت خودشویندگی پیوسته و مداوم است. همچنین قابلیت انجام عملیات شستشو در طول عملیات آبیاری جهت حصول اطمینان از عدم گرفتگی قطره چکان را دارا می باشد که همین امر سبب زیاد شدن عمر مفید دریپر ها شده است.
  • قطره چکان نتافیم اصل دارای راندمان بالا نسبت به مدل های مشابه است.
  • رنگ بندی قطره چکان نتافیم بر اساس میزان آبدهی می باشد.
  • ضریب تغییرات (cv) قطره چکان نتافیم بسیار کم می باشد.
  • نصب سریع و آسان قطره چکان نتافیم توسط پانچر های مخصوص انجام می شود.
  • قطره چکان نتافیم دارای ویژگی آنتی ساکشن می باشد.
  • قطره چکان نتافیم اصل دارای Turbo Net می باشد.
  • قطره چکان نتافیم قابل استفاده برای لوله هایی با سایز 0.9، 1 و 1.20 میلی متر می باشد.
  • به دلیل استفاده از مواد مرغوب در ساخت قطره چکان نتافیم این محصول دارای عمر طولانی می باشد.
  • قطره چکان نتافیم دارای ویژگی آنتی سایفون است که از ورود ذرات خارجی به داخل لوله در زمان تعمیر یا تخلیه لوله ها جلو گیری می کند.
  • با استفاده از تجمیع کننده اسپایدر (spider assembly) از یک خروجی چندین مکان برای قرار گیری قطره چکان نتافیم اصل می توان تعیین نمود.
  • در صورت وجود شن و ماسه با سایز 2PPM توصیه می شود قبل از فیلتر اصلی از فیلتر هیدرو سیکلون در نصب قطره چکان نتافیم استفاده شود.
  • قطره چکان نتافیم دارای 3 خروجی متفاوت است.
  • قطره چکان نتافیم موفق به کسب استاندارد ISO 9261 شده است.
قطره چکان نتافیم

انواع قطره چکان نتافیم

در زیر به تفکیک مشخصات فنی سری های مختلف قطره چکان نتافیم را بررسی خواهیم نمود.

قطره چکان نتافیم 4 لیتری

وقتی صحبت از قطره چکان 4 لیتر بر ساعت می شود یعنی هر قطره چکان نتافیم 4 لیتری در زمان مشخص و در محدوده فشار مشخص آبدهی 4 لیتر خواهد داشت و با تغییر فشار میزان آبدهی تغییری نخواهد کرد، چون قطره چکان نتافیم، pc می باشد.

قطره چکان نتافیم 8 لیتر

وقتی صحبت از قطره چکان 8 لیتر بر ساعت می شود یعنی هر قطره چکان نتافیم 8 لیتری در زمان مشخص و در محدوده فشار مشخص آبدهی 8 لیتر خواهد داشت.

قطره چکان نتافیم ۲۵ لیتری

وقتی صحبت از قطره چکان25  لیتر بر ساعت می شود یعنی هر قطره چکان نتافیم 25 لیتری در زمان مشخص و در محدوده فشار مشخص آبدهی 25 لیتر خواهد داشت.

مشخصات فنی قطره چکان نتافیم PCJ

قطره چکان نتافیم اصل سری PCJ در قالب ظرفیت های 2 الی 15 لیتری عرضه می شود.

مشخصات فنی قطره چکان نتافیم HCNL

قطره چکان نتافیم HCNL در 5 ظرفیت مختلف ارائه می شود که از مهم ترین آن ها دو مورد زیر را می توان نام برد:

  • قطره چکان نتافیم 2 لیتری
  • قطره چکان نتافیم 4 لیتری

قطره چکان نتافیم اصل، کاربری های متعددی از جمله در آبیاری گلخانه ها، آبیاری درختان میوه، درختان برگ ریز، مزارع و درختان مثمر دارد.

اگر قصد دارید قطره چکانی برای باغ خود تهیه کنید و باغ شما دارای توپوگرافی نامنظم است یا گیاهانی با فاصله کشت نامرتب دارید، قطره چکان نتافیم pc جبران کننده فشار نتافیم، بهترین انتخاب است.

قطره چکان نتافیم

قطره چکان نتافیم اصل مدل های مختلفی داشته که از جنس پلی اتیلن ساخته شده اند و در انواع روش های آبیاری قطره ای مورد استفاده قرار می گیرند. قطره چکان نتافیم در برابر مسدود شدن مقاومت زیادی دارد. در تولید قطره چکان نتافیم مواد درجه یک و با کیفیتی به کار می رود که در برابر آفتاب و گرمای زیاد مقاومت بالایی داشته و رنگ ثابت دارند.

قطره چکان نتافیم با توجه به حجم آب مورد نیاز گیاهان و درختان در شبانه روز، در میزان آبدهی های مختلف ارائه می شود. دریپر ها غالبا در آبدهی 4 و 8 لیتر بر ساعت مورد استفاده قرار گرفته می شوند.

قطره چکان نتافیم دارای وزن 15 گرم بوده و دبی آن 4 و 8 لیتر بر ساعت است. فشار کاری این دریپر 1 اتمسفر است، شایان ذکر است شرکت سازنده قطره چکاننتافیم آمریکا می باشد.

قطره چکان نتافیم اصل جزء محبوب ترین قطره چکان ها با ظرفیت های متنوع به شمار می رود که از مورد اقبال ترین انواع آن، قطره چکان نتافیم 4 لیتر و 8 لیتر است. قطره چکان نتافیم از نوع روی خط و جبران کننده فشار می باشد و همچنین خاصیت خود شویندگی نیز دارد.

از دیگر ویژگی های قطره چکان نتافیم اصل خاصیت آنتی یو وی آن می باشد به همین دلیل از قطره چکان نتافیم می توان در مکان هایی که تابش نور آفتاب شدید است، استفاده نمود. قطره چکان نتافیم دارای اثر زهکشی و برگشت معکوس آب نبوده و در برابر سم و کود و مواد شیمیایی مایع مقاوم است. نصب قطره چکان نتافیم به سادگی بر روی لوله پلی اتیلن امکان پذیر است.

امروزه به منظور بهبود کیفیت آبیاری و استفاده حداکثری از منابع آب از الگویی به نام آبیاری قطره ای استفاده می گردد. اجزای آبیاری قطره ای شامل پمپ آبیاری، لوله های پلی اتیلن، سیستم فیلتراسیون، لوله های 20 یا 16 میلی متر و قطره چکان می باشد. بسته به سن و سال درخت یا الگوی کشت، نوع قطره چکان و تعداد آن مشخص می گردد.

قطره چکان نتافیم اصل طرفداران زیادی در بین کشاورزان عزیز دارد و در بازار ایران و همه کشور های فعال در بخش کشاورزی از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

روش نصب قطره چکان نتافیم

طریقه نصب قطره چکان نتافیم اصل به این شکل است که توسط ابزار پانچ می توان لوله های پلی اتیلن آبیاری را به فاصله های مساوی سوراخ کرده و دریپر های نتافیم را در محل مورد نظر تعبیه کرد.

قطره چکان نتافیم

دلیل انتخاب قطره چکان نتافیم

کیفیت عالی قطره چکان نتافیم

تولید محصول همگن و برداشت زیاد محصول به دلیل پخش 100 درصد یکنواخت آب و تحویل مواد مورد نیاز گیاه در محدوده فشار مجاز توسط قطره چکان نتافیم اصل انجام می شود.

مقاومت بالا در برابر انسداد و گرفتگی

خاصیت خود تمیز شوندگی مداوم قطره چکان نتافیم باعث سرعت جریان ثابت و عملکرد بی نقص می شود، به خصوص در مواردی که از آب سخت استفاده می شود.

مقیاس پذیری آسان قطره چکان نتافیم

امکان افزودن دریپر برای تعداد بیشتری از درختان و تأمین آب کافی برای رفع نیاز های درختان از مزایای مهم این قطره چکان ها محسوب می شود.

انعطاف پذیری بالای قطره چکان نتافیم

می توان دریپر ها را دقیقا جایی که لازم است قرار داده و در صورت لزوم به چند خروجی قطره تقسیم کرد.

تفاوت بین لوله های دریپر دار و قطره چکان ها

لوله های دریپر دار یا لوله های دارای قطره چکان آبیاری نتافیم مواقعی استفاده می شوند که گیاهان به طور یکنواخت در سطح مزرعه، باغ یا گلخانه توزیع شده باشند. ولی در زمانی که بین گیاهان فاصله های نامنظم وجود داشته باشد بهتر است از قطره چکان آبیاری نتافیم که جدا گانه بر روی لوله نصب می شود، استفاده شود تا گیاهان، آب و مواد مورد نیاز خود را به صورت مستقیم در ناحیه ریشه دریافت کنند.

لوله های دریپردار یا به عبارت دیگر لوله های دارای قطره چکان آبیاری نتافیم، لوله هایی 16 میلی متر با قطره چکان هستند که به طور یکنواخت در داخل جوش داده می شوند. از آنجایی که دریپر نتافیم یا قطره چکان نتافیم آمریکا وارداتی است، قیمت آن با نوسانات ارز تغییر می کند.

قطره چکان نتافیم

نکاتی در مورد قطره چکان نتافیم

  • مش مورد نیاز قطره چکان نتافیم: 120
  • فیلتراسیون توصیه شده برای قطره چکان نتافیم: 130 میکرون
  • قطره چمان نتافیم مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و مواد شیمیایی است.

فرق بین قطره چکان نتافیم اصل و تقلبی

با توجه به این مطلب که قطره چکان نتافیم از کیفیت بالایی بر خوردار بوده و در بین کاربران محبوب می باشد نمونه های تقلبی بسیاری از آن ساخته شده است. اما تشخیص اصل و تقلبی بودن این محصول نیازمند تجربه فراوانی می باشد به همین دلیل توصیه می شود، جهت تشخیص اصل بودن و دریافت قیمت قطره چکان نتافیم اصل با کارشناسان مربوطه مشورت شود.

سایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *