فیلتر دیسکی آب کشاورزی

فیلتر دیسکی آب کشاورزی

فیلتر دیسکی آب کشاورزی چیست؟

یک فیلتر دیسکی آب کشاورزی از تعداد زیادی دیسک صاف و شیاردار ساخته شده که روی یکدیگر محکم چیده شده و درون یک محفظه قرار گرفته اند. آب به داخل محفظه فیلتر جریان می یابد، دیسک های انباشته شده را محاصره می کند و با فشار آب از طریق شیارها مجبور می شود مواد فیلتر شده را از بین ببرد. به طور کلی، این فیلترها افت فشار آب قابل توجهی ایجاد نمی کنند و برای منابع آبی با غلظت جامد کم مناسب هستند.

فیلتر دیسکی آب کشاورزی

کاربرد فیلتر دیسکی آب کشاورزی

فیلتر کردن ذرات خاک، بقایای مواد آلی و معدنی ریز و جلبک ها از آب کشاورزی

نحوه تمیز کردن فیلتر دیسکی آب کشاورزی

فیلتر از طریق برگشت جریان آب (شستشوی معکوس) تمیز می شود، که باعث انبساط و چرخش پشته دیسک می شود و ذرات را بیرون می کشد. غالباً، می توان از چندین فیلتر دیسکی آب کشاورزی به طور موازی استفاده کرد تا بتوان یک فیلتر را بدون تأثیر در میزان جریان سیستم آبیاری، تمیز کرد.

فیلتر دیسکی آب کشاورزی

 اگر منبع آب دارای محتوای شن زیاد باشد، فیلتر دیسکی آب کشاورزی برای استفاده ایده آل نیست. شن و ماسه ممکن است هنگامی که در شستشوی معکوس منبسط می شوند بین دیسک ها گیر کرده و باعث کاهش اثر فیلتراسیون شوند. اگر مقادیر زیادی شن در آب وجود داشته باشد، یک فیلتر شنی ممکن است گزینه بهتری باشد. متناوباً، یک جداکننده گریز از مرکز یا فیلتر شبکه ای ممکن است جلوتر از فیلتر دیسکی آب کشاورزی نصب شود و به این ترتیب ذرات شن و ماسه قبل از رسیدن به فیلتر دیسکی حذف می شوند.

قیمت فیلتر دیسکی آب کشاورزی

قیمت فیلتر دیسکی بر اساس ظرفیت جریان و تمیز کردن اتوماتیک فیلتر یا دستی متفاوت است.

برای مشاوره در مورد انواع فیلتر دیسکی آب کشاورزی با ما تماس بگیرید.

02155212162  09127337549

آبیاری قطره ای و بارانیکشاورزی

فیلتر دیسکیفیلتر دیسکی آب کشاورزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *