آبیاری قطره ای درخت گردو

آبیاری قطره ای درخت گردو

وابسته بودن به باران می تواند برداشت گرودی شما را به خطر بیندازد. بهتر است ریسک نکنید و با استفاده از آبیاری قطره ای درخت گردو، کنترل آبیاری درختان تان را به دست بگیرید. با آبیاری دقیق، نه تنها با حداقل منابع به بازدهی مطلوب می رسید، بلکه باغ خود را برای کشت مکانیزه و مدرن نیز آماده می کنید.

آبیاری قطره ای درخت گردو

آبیاری قطره ای درخت گردو عبارت است از استفاده مستمر از آب با سرعت و فشار پایین از طریق دستگاه های مکانیکی یا سوراخهایی به نام قطره چکان یا اپلیکاتور که در امتداد خط انتقال آب قرار دارند. با این کار سرریز شدن آب به بیرون از شیارهای آبدهی دیگر مشکل ساز نخواهد شد و آب فیلتر شده تحت فشار کم مستقیم و با دقت بالا به محل مورد نظر می رسد. آب از طریق یک شبکه از لوله ها به هر درخت گردو منتقل می شود.

در روش آبیاری قطره ای درختان گردو، فشار آب در شبکه توزیع لوله مدیریت شده و در نتیجه آب با فشار پایین و در حجم کم اما در مدت زمان طولانی پای درخت تخلیه خواهد شد. بنابراین، منطقه ای که می تواند در هر نوبت آبدهی خیس شود، با حرکت افقی آب در خاک محدود می شود.

هدف از آبیاری قطره ای تأمین رطوبت خاک برای هر گیاه به طور کاملا کنترل شده است. آبیاری قطره ای درخت گردو، مزایای منحصر به فرد زراعی و اقتصادی را برای کشاورزان و باغذاران به همراه خواهد داشت.

مزایای آبیاری قطره ای درخت گردو

مزایای آبیاری قطره ای درخت گردو

افزایش اندازه و میزان برداشت گردو

رطوبت مطلوب را در تمام مراحل رشد درخت گردو حفظ کنید. آبیاری دقیق باعث گلدهی یکنواخت و رشد میوه می شود. به این ترتیب هم میزان برداشت و هم اندازه مغز افزایش پیدا می کند.

تقویت ریشه درخت گردو

آبیاری قطره ای باعث می شود که  مواد مغذی موجود در کود به ریشه برسند و به این ترتیب باعث تقویت ریشه های درختان گردو می شود.

محافظت از درخت گردو در برابر استرس آبی

تنش و استرس آبی می تواند به محصول شما آسیب برساند. در نتیجه کوچکتری خواهید داشت که مغز همه آنها به طور کامل پر نشده است. این در نهایت منجر به کاهش ارزش محصول می شود. با بهره گیری از آبیاری قطره ای درختان گرد، با آبیاری منظم، از وارد شدن استرس به گیاه جلوگیری کنید.

خشک ماندن سطح زمین

با آبیاری قطره ای درخت گردو، سطح بین ردیف های درختان شما خشک می ماند. به این ترتیب اطمینان گردوهای روی زمین کمتر دچار پوسیدگی ناشی از رطوبت می شوند. یک سطح خشک همچنین برداشت مکانیکی محصول را نیز آسان می کند.

باغداری مدرن و مکانیزه شدن

بر سر راه ماشین آلات خود مانع قرار ندهید. آبیاری قطره ای درخت گردو، باغ شما را برای مکانیزه شدن آماده کرده و از تجهیزات آبیاری شما محافظت می کند.

صرفه جویی در مصرف آب

آبیاری قطره ای بهترین روش ممکن برای صرفه جویی در مصرف آب به خصوص در کشورهایی است که دچار بحران کم آبی و خشکسالی شده اند. آبیاری قطره ای درخت گردو حتی در مقایسه با آبیاری به روش میکرو بارانی هم باعث صرفه جویی بیش از 30 درصدی در مصرف آب می شود!

آبیاری قطره ای درخت گردو حتی در سالهای مرطوب هم مفید است. این واقعیت توسط باغدارانی که از این سیستم آبیاری استفاده می کنند و تعداد روزافزون سیستم های نصب شده در هر سال تأیید شده است.

سایر مزایای آبیاری قطره ای درختان گردو عبارتند از:

  • از آنجایی که آب کاملا در سطح یا زیر سطح زمین تخلیه می شود، تلفات تبخیر به حداقل می رسد.
  • هزینه های عملیاتی پایین تر است.
  • نیاز به نیروی کار کمتر از انواع دیگر آبیاری است.
  • کودها و سایر مواد شیمیایی را می توان از طریق سیستم آبیاری قطره ای به درخت گردو اضافه کرد.
  • با خیس نشدن برگ درخت، از درخت گردو در برابر بیماری ها و حشرات محافظت می شود.
  • کاهش منطقه مرطوب رشد علفهای هرز و جمعیت میزبانهای احتمالی آفت را محدود می کند.
  • اثر باد بر روی الگوی خیس شدن صفر است که امکان آبیاری شبانه روزی را با سرعت جریان پایین تر و در نتیجه کاهش اندازه لوله ها و سازگاری آسان با منابع موجود آب فراهم می کند.
  • سیستم ها به راحتی با کنترل های خودکار سازگار می شوند.
  • آبیاری قطره ای نفوذ بهتری را در خاکهای با ظرفیت جذب کم فراهم می کند.

سایر

آبیاری قطره ایآبیاری قطره ای درختآبیاری قطره ای درخت گردوآبیاری قطره ای درختانآبیاری قطره ای درختان گردومزایای آبیاری قطره ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *