آبیاری قطره ای با تانکر

آبیاری قطره ای با تانکر

آبیاری قطره ای با تانکر آب

هر روز تعداد بیشتری از باغداران به استفاده از سیستم آبیاری قطره ای با تانکر آب برای آبیاری گیاهان و درختان خود فکر می کنند. یک سیستم آبیاری قطره ای ثقلی با تانکر متشکل از آب ذخیره شده در یک یا چند مخزن نگهدارنده است و با استفاده از فشار آب طبیعی ایجاد شده توسط نیروی جاذبه، آب از طریق لوله یا نوار آبیاری قطره ای آب بین گیاهان توزیع می شود. آب ذخیره شده در تانکر می تواند از منابعی مانند منابع آب شهری، چاه ها، استخرها، دریاچه ها، نهرها یا رودخانه ها تأمین شود.

آبیاری قطره ای با تانکر آب

آب باران را نیز می توان با استفاده از روش های مختلف به راحتی جمع آوری کرد و در سیستم آبیاری قطره ای با تانکر از آن استفاده کرد. آب باران می تواند به بهبود سلامت باغ ها، چمن ها و درختان کمک کند؛ زیرا آب طبیعی نرم و عاری از مواد معدنی و شیمیایی است. علاوه بر کمک به محیط زیست، دلیل استفاده از آب باران در آبیاری باغ با تانکر صرفه جویی در هزینه است. بسته به اندازه خانه و میزان بارندگی در منطقه، می توانید مقدار قابل توجهی آب باران را جمع آوری کرده و تأثیر مثبت و قابل توجهی را در قبض آب تان مشاهده کنید. هنگام بارش 3 سانتی متر باران، می توانید در هر 100 سانتی متر مربع، حدود دو لیتر آب جمع کنید. محاسبه پتانسیل آب جمع شده برای آبیاری قطره ای با تانکر به مساحت بستگی دارد. به عنوان مثال زمینی به مساحت 100 متر مربع، می تواند با هر بار بارش، حدود 1000 لیتر آب ذخیره کند.

آبیاری باغ با تانکر

باران تنها یکی از انواع مخازن مورد استفاده برای ذخیره آب در نظر گرفته شده برای آبیاری قطره ای با تانکر است. مخازن نگهدارنده بسیار بزرگتر، تانکرهای متعدد و حتی طبل های 55 گالنی تبدیل شده همگی مخازن معمول مورد استفاده برای آبیاری باغ با تانکر هستند. تانکر آبی که روی زمین قرار گرفته است وقتی پر از آب باشد، به خوبی کار می کند و سپس با پایین آمدن سطح آب از کار خواهد افتاد. برای ایجاد یکنواختی توزیع آب در سیستم آبیاری قطره ای با تانکر، اغلب لازم است که منبع آب بالاتر از امیتر ها باشد.

آبیاری قطره ای با تانکر

ارتفاع، فشار آب را ایجاد می کند و فشار کافی برای یکنواختی در آبیاری قطره ای با تانکر لازم است. به ازای هر 3 متر ارتفاع، می توانید انتظار داشته باشید که در هر 5 سانتی متر مربع به فشار آب 4.3 psi برسید. در حالت ایده آل، باید به حداقل 15 psi فشار آب دست پیدا کنید؛ اما برای رسیدن به این فشار آب در سیستم آبیاری قطره ای با تانکر، مخزن نگهدارنده باید حدود 10 متر از زمین فاصله داشته باشد. این مقدار ارتفاع تقریباً هرگز حاصل نمی شود مگر اینکه آبیاری باغ با تانکر در دامنه کوه یا تپه انجام شود. اما ما بر اساس تجربه متوجه شده ایم که بیشتر افرادی که سیستم آبیاری قطره ای با تانکر را انتخاب می کنند با محدودیت های فشار کم و گاهی ناهموار سیستم آبیاری قطره ای ثقلی کنار می آیند.

آبیاری باغ با تانکر

فشار پایین آب در سیستم های آبیاری قطره ای با تانکر می تواند مشکلاتی را در عملکرد قطره چکان ها و یکنواختی آبیاری قطره ای ایجاد کند. اولین قطره چکان در طول لوله های آبیاری احتمالاً در مدت 30 دقیقه آب بیشتری نسبت به آخرین قطره چکان قطره ای خارج می کند. بعلاوه، اکثر شیرهای آبیاری استاندارد برقی به دلیل فشار کم آب با این سیستم ها کار نخواهند کرد. برای اتوماسیون این سیستم ها، معمولاً به یک شیر موتور گران قیمت تر احتیاج دارید. بسیاری از باغبانانی که از سیستم های آبیاری قطره ای با تانکر آب استفاده می کنند، اغلب علاقه ای به وسائل گران قیمت و فانتزی ندارند و سیستم آبیاری قطره ای را به صورت دستی روشن و خاموش می کنند.

آبیاری قطره ای با تانکر

نوع قطره چکان مورد استفاده شما یکی دیگر از موارد مهم است. برخی از قطره چکان های جبران کننده فشار با دیافراگم داخلی با سیستم آبیاری قطره ای با تانکر به خوبی کار نمی کنند زیرا برای فعال شدن به حداقل فشار آب نیاز دارند. سایر قطره چکان های جبران کننده فشار، به ویژه آنهایی که دارای فناوری جریان آشفته هستند، می توانند در فشارهای بسیار کم آب کار کنند. تقریباً هر قطره چکان غیر PC با فشار بسیار کم جریان می یابد اما جریان را در این فشارهای پایین تنظیم نمی کند. این جایی است که نوسانات جریان وارد بازی می شود. اولین قطره چکان ها غالباً آب بیشتری نسبت به آخرین قطره چکان های موجود در خط جریان یا هر نوع که در ارتفاعات کمتری قرار دارد هستند ساطع می کند.

آبیاری قطره ای با تانکر

دریچه های میکرو در نوار آبیاری اغلب هنگامی که منبع آب کثیف باش ، یا آب کاملاً فیلتر نشده و از منبع آب شهری استفاده نمی شود. دهانه این دریچه ها نسبت به قطره چکان های استاندارد بیشتر است و در برابر گرفتگی کمتر آسیب پذیر هستند. لوله های آبیاری قطره ای و نوار آبیاری قطره ای می توانند با سیستم های آبیاری قطره ای با تانکر سازگار شوند البته به شرط اینکه کاملاً فیلتر شده باشد و سیستم قادر باشد میزان جریان آب مورد نیاز را تولید کند.

آبیاری قطره ای با تانکر

ما توصیه می کنیم تنظیم سیستم آبیاری قطره ای با تانکر آب را به آرامی شروع کرده و عملکرد آن را آزمایش کنید.به این ترتیب می توانید قبل از سرمایه گذاری، در صورت نیاز در طرح خود اصلاحاتی انجام دهید. به یاد داشته باشید کلید موفقیت در صورت داشتن برخورد با مشکل در این شیوه آبیاری، تقریباً همیشه بالا بردن ارتفاع تانکر است.

برای مشاوره در خصوص نصب و راه اندازی سیستم آبیاری قطره ای با تانکر و تهیه تجهیزات آبیاری قطره ای با ما در تماس باشید.


با ما تماس بگیرید

02155212162   

09127337549

سایر

آبیاری باغ با تانکرآبیاری قطره ایآبیاری قطره ای با تانکرآبیاری قطره ای با تانکر آبآبیاری قطره ای ثقلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *